Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


26 maj 2011

Fin besök...

Idag kom Mia och Jocke hit för att stanna tills på lördag.
Det var längesen vi sågs nu och Alexander blev super glad när de äntligen kom. Han hade väntat hela morgonen och tjatat ihjäl mig med frågan "när kommer dom?"
Det blev en fika när de kom och sen har det varit full rulle hela dagen. Han somnade snabbt men vaknade för en stund sen med ett ny "anfall".
Det var längesen han hade ett sånt där "nattskräck anfall", som vi tror det är, men han brukar ju få det när det har hänt mycket saker under dagen och när han är övertrött. Vilket han verklien var idag. Vi trodde att han skulle somna under kvällsmaten.

I morgon ska Jag, Mia, Jocke och grabbarna ta bussen till finspång för att gå på Finsponga Marken. Vi får väl se om vi gör några fynd. Jag är på jakt efter en ny väska då den jag har nu har ett antal år på nacken och har sett bättre dagar. Det börjar gå sönder både vid dragkedjan och i fodret så det är dags nu. Hoppas att jag hittar nån som jag kommer att trivas lika bra med bara. Är såååå kräsen när det gäller väskor men det brukar ju finnas många snygga å marknader. Sen vet man ju aldrig hur kvalitén är. =/ Det återstår ju att se imorn.
Jag hoppas att Alexander har tålamod med att sitta still i vagnen hela tiden bara.. Känns lite osäkert att låta honom springa iväg själv då han ännu inte är speciellt bra på det där med att hålla handen utan gärna springer iväg på egna små turer.
Vi får väl se till att muta honom med glass, dricka och nån leksak. Kanske kan han få ta en tur på en karusell också om det finns några såna i år. Det beror ju i u för sig helt på vad en tur kostar.

Nu ska jag koncentrera mig på filmen som går på TV6. 21. Den är faktiskt ganska bra men har sett den ett par gånger så gör inget om jag missar lite av den.

Skriver mer en annan dag.
PoK så länge. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar