Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


06 maj 2011

Eftermiddag=Slapptid

Har varit ute och röjt lite i trädgården nu.
Vi har en "rabatt" med jordgubbsplantor i som sedan länge varit helt överväxt men oj vilka goda gubbar det blev förra sommaren. Beslutade mig därför för att röja lite där så man kan hitta de röda gubbarna lite lättare detta året utan att behöva gräva sig fram i högt gräs, brännässlor och tistlar. men oj det var mer än jag trodde. Plantorna har även spridit sig så det är inte lätta att gräva bort gräset som är runt plantorna heller då de är lite mer utspridda än jag trodde.
Men nu är det i allafall röjt men antar att jag får hålla efter gräset mm under sommaren nu.
Men det är det ju värt liksom. I höst sen blir det att gräva upp hela landet och plantera nya plantor som kan växa till nästa sommar. Ska forska lite om när på året jordgubbsplantor ska planteras bara så att de inte dör över vintern. Skulle ju inte vara speciellt kul.

Grabbarna har fått lite mellis här nu och vi väntar bara på att tvättmaskin nr 2 ska bli klar så jag kan hänga ut den också. Skulle ju inte förvåna mig och det helt plötsligt blir super mulet nu bara för att jag stortvättar. Har ju ingenstans att hänga så mycket tvätt inne om det skulle börja regna liksom.
Det har börjat att blås upp lite nu men håller tummarna för att regnet håller sig borta.

Blev även glatt överaskad idag när jag såg att min orkidé har fått nya knoppar. Jag har aldrig nånsin lyckats att få en orkidé att blomma om. Jag har inte brytt mig om den sen i vintras och den har inte fått vatten på typ 2-3 månader heller. Det är kanske det som gör att man lyckas med blommor. Man ska inte vattna dom varje vecka som man tror utan låta dom vila i ett halvår. Kanske är det i allafall så med orkidéerna.. Fast lite skumt är det ju. Jag trodde att den var död liksom. =) Fast kul att det kommer nya blommor.

Nu ska jag gå ner och se om tvätten är klar sen blir det bus med de underbaraste grabbarna på jorden.

Skriver mer vid ett annat tillfälle.

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar