Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


19 april 2011

Energisk.....

Idag vaknade jag med en massa energi och planer i huvudet så efter frukost satte jag igång.

Jag och Alexander började med att "pimpa" en av buskarna utanför ingången med färgglada fjädrar påskhelgen till ära. Det blev väl sådär, skulle ha köpt fler fjädrar, men det får duga.
Sen blev det att ta tag i rabatt kanten och försöka att jämna till den så att rabatten blev lika bred överallt. Mätte med måttband och den pendlade i mått och var 150 cm på bredaste stället och 120 cm på smalaste stället. Nu ser den i allafall mer jämn ut, har inte mätt men tror att jag struntar i det faktiskt, får lita på att ögat inte lurar mig =)Men å andra sidan vad gör det om den är lite smalare på sidan än vad den är på framsidan egentligen? Huvudsaken är ju att plantorna får plats och inte hänger ut över gräsmattan.
Det tog ganska lång tid att fixa rabatten och Alexander vill mer än gärna vara med och kratta. Han ville spara ogräset och grävde små hål för att plantera om dom. Sötunge! Får nog ge honom en egen rabatt nån annanstans där han kan platera ogräset =)

Efter detta hade jag trots allt mycket enregi kvar och bestämde mig därför för att börja städa ur husvagnen efter vintern. Det är väldigt smutsigt trots att vi inte har varit där men det är alltid roligt att se resultatet när man är färdig. Jag hann bära ut alla mattor på vädring och sopa av golvet sen blev det dags för lunch och där befinner vi oss fortfarande.

Skulle vilja få Alexander att sova en stund men det verkar helt omöjligt. Han blir så tjurig och rent ut sagt jobbig när han inte sover men som jag har sagt förut. Vill han inte sova så går det ju inte att tvinga honom. Ska ta med mig dom ut snart igen så att Zebastian får sova middag i sin vagn så får vi se hur bra städningen går med en tjurig Alexander. Bara man sysselsätter honom så brukar det gå bra.

Nähä dags att fortsätta då annars rinner ju dagen bara iväg.
Ha d gött så länge
PoK

1 kommentar:

  1. Dutti bumma :D Alexanders ogräsland det vore grejer det! Ska ni odla några grönsaker då? Det ska faster göra! Kommer kanske gå sådär på balkongen med tio centimeter sol någon timme på förmiddagen! Kram.

    SvaraRadera