Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


19 april 2011

Sliten.....

Trots all energi jag hade i morse så har jag nog gjort av med den väldigt bra.
Just nu har jag huvudvärk och känner mig helt lam i hela kroppen. Men så har jag ju o andra sidan gjort väldigt mycket saker idag. Tror att grävandet i rabatten tog hårdare på kroppen än jag trodde. Är ju i u för sig väldigt otränad men lite muskler trodde jag allt att jag skulle ha när jag får bära både Zebastian (ca 10 kg) och Alexander (ca 20 kg) dagligen. Zebastian mer än Alexander men ändå. Det känns mest i ryggen och Axlarna men armana värker idag också efter gårdagens krattning.
Nu sitter jag inte och klagar som det kanske verkar utan det känns skönt att vara så här trött eftersom jag vet att jag gjort nytta.
Och imorn blir det ingen vila heller. Jag vet nämligen vad jag kan ta tag i. Vi har ju några höga blommor som växer bakom Husvagnen (längs med långsidan)som nu bara ligger ner sen i höstas. de ska rensas. sen har ju även lite jorgubbsplantor som växer bakom husvagnen (baksidan av husvagen)som ska röjas fram. Just nu finns även gräs och brännässlor som kommer att växa upp där om det inte rensas. Så som sagt jag har lite att göra imorn med. JIPPI!! Älskar våren.

Sönerna sover nu och Mattias är och röjer lite i garagenerfarten. Vi har ju kapat ved ch klyft den så det är ganska mycket "skräp" efter detta där just nu. Hade inte han tagit tag i det så hade jag ju haft det att göra på torsdag. Men jag kommer ju varje dag på nåt att göra och det SKA göras. Det är slut på att bara ligga på latsiden och det går ju faktikst väldigt bra att jobba tillsammans med Alexander trots att han vill springa iväg på egna äventyr då och då.

Vi hann även med att gå bort till lekplatsen idag och där finns en massa löv och kvistar som behöver krattas ihop så det kan man ju ta tag i om man får idé torka så saker att göra här hemma. =) Fast jag kan känna att varför ska BARA jag och Mattias röja i en lekplats där alla barnen leker. Tycker faktiskt att de andra föräldrarna häromkring kunde visa lite intresse också.
Blev lite arg idag då jag upptäckta att det grävskopan vi köpte till sandlådan där bort är förstörd. Helt sönder böjd. Vi såg i höstas att det var ganska stora "barn", om man nu kan kalla tonåringar för barn, som satt på den så det kanske inte är så lustigt att den går sönder då. Men samtidigt så vill man inte säga åt dom heller och få en tjurig-granne stämpel på sig liksom. Har vi ställt den där får vi väl antagligen skylla oss lite själva. Eller??

Nu ska jag fortsätta att titta på Äntligen hemma. Älskar ju inredning också och det kommer det ju att bli väldgit mycket av framöver också så bäst att suga in alla inrednings tips..

Skriver mer en annan dag.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar