Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


01 april 2011

härliga fredag och gårdagen...

Idag är det äntligen fredag igen.. Får se vad kvällen har att bjuda på men det blir i allafall en kväll med familjemys lite popcorn och kanske lite godis vem vet. Jag vet i allafall att vi kommer att ha det väldigt mysigt. =)

Gårdagen var en helt toppen dag. Jag och grabbarna åkte in till finspång och hämtade upp Erika och sen drog vi till Norrköping.


Vi började med att åka till Ingelsta där vi gick runt och tittade på en Trench coat till mig. Jag hade tänkt att köpa en på Cubus men när jag väl provade den satt den bra men materialet var lite skumt och bältet hade alldeles för lite hål vilket gjorde att bältet liksom hängde. Så det blev inte den jackan utan en på HM istället. Den kostade lite mer men det var det värt för den satt skitsnyggt och jag trivdes super bra i den. Den hade inget bälte men det finns ju möjligheter att använda ett annat bälte om man vill det. Alexander fick en ny Jeans jacka, en keps och ett par coola solbrillor. Zebastian fick ingenting alls idag =( Känns lite trist. Hade tänkt att köpa en jeans jacka till honom också men det fanns ingen i hans storlek. Det var egentligen lite tur för när vi väl satt och käka lunch på Ingelsta kom jag på att Alexander hade ju en när han började dagis så jag hoppas att den kan passa på Zebastian i sommar sen. Är dock lite osäker på vad det är för storlek i den men jag tror att det är storlek 80 vilket i så fall är toppen. Efter lite mat och dryck så tog vi bilen vidare till Hageby köpcentrum och besökte Panduro butiken som ligger där. Jag blev helt lyrisk. Det finns verkligen så mycket om jag vill köpa men man får väl ta lite i taget. Har kommit på att jag ska börja Scrappa en album om mitt och Mattias liv tillsammans. Den ska börja med dagen då vi träffades och sen fortsätta med de största momenten i vårat gemensamma liv. Har dock inte hittat nån bra titel på albumet så tar gärna emot förslag från er som läser. Hittade en massa fina saker som jag ska ha till framsidan. Dock är jag lite nervös eftersom jag aldrig har scrappat förut och inte riktigt vet hur man gör. Antar att jag testar mig lite fram. Tittar lite på hur andra har gjort och sen bara gör. =) Jag hoppas att det kommer att bli bra.

Efter Hageby var det dags för dagens höjdpunkt i Alexander ögon nämligen Busfabriken.
Han sprang dock inte in som han brukar utan stannade på vägen in och hälsade på djuren som fanns på vägen in. Jag har aldrig varit på Busfabriken i norrköping och blev väldigt förvånad över hur stort det är och ur hög klätterställningen är. Vi busade en massa, hoppade hoppborg och cyklade runt. Han hoppade även lite på trampolinerna men det roligaste är ju ändå att klättra runt i klätterborgen och åka nerför rutchbanorna. De hade en rolig kana med rullar där man fick åka i en pulka. Det var verkligen skit kul. När dagen var till ända så kände vi oss super nöjda allihopa och barnen somnade skönt på kvällen. Dagen var som sagt helt underbar och jag hoppas på fler såna dagar.

Idag regnar det ute så vi får försöka att hitta på nåt roligt här inne. Lite pyssel kanske då Alexander fick en egen sax i sen 3 års present.

Skriver mer en annan dag.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar