Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


20 april 2011

Rensning på olika sätt...

Gick upp skapligt idag för att fortsätta min rensning av trädgården. Jag började rensa bland de höga gula blommorna och eftar en liten stund kände jag hur handen ömmade. Jag tittade på handflatan men såg inget speciellt men efter ett tag kunde jag inte kratta alls utan att det gjorde ont. Kollade då igen och såg att en vattenblåsa hade börjat komma. Trots att jag hade handskar på mig. Fortsatte trots detta att kratta klart men kände tillslut att blåsan hämmade mig alldeles för mycket. Sen var det ändå dags för lunch så tänkte att en liten paus skulle kanske hjälpa.

Det blev lite pannkakor till middag idag. Det är ju Alexanders favorit mat och så smidigt att laga så jag blir inte speciellt ledsen när han ber om pannkakor till lunch. Blandade även i lite vanlijsocker idag vilket gjorde at de smakade lite lyxigare än det brukar.

Fick ringa lite samtal till mitt lönekontor och till Försäkringskassan idag också. Har ju fått löneförhöjning och då måste man ju självklart anmäla det till FK annars blir ju utbetalningen helt fel. Hela 350:-/månad i höjning. Inte helt fel faktiskt. =)

Just nu ligger Alexander och sover. Zebastian vaknade när Alexander hade somnat precis så det blev ingen direkt vila för mig idag men det får gå. Brukar ju inte vila på dagarna heller så jag klarar mig nog. Ska försöka att gå ut sen en stund igen när Alexander har vaknat så att jag kan sopa garagenerfarten klart. Mattias hann inte riktigt färdigt igårkväll. Får se om blåsa blit större av lite sopning men det får vara så i sånna fall. Imorn behöver jag ju inte göra nåt utan det kan bli en busdag med lite picknik och skogspromenad istället. Man behöver ju inte jobba varje dag och jag har ju fått mycket gjort i veckan ändå =)

Nu på eftermiddagen så har jag ägnat mig åt en annan typ av rensning nämligen i inkorgen på hotmailen. Jag hade 300 olästa och osorterade mail så har fixat det nu. Jag kan lova att jag aldrig kommer att tillåta att min mail blir så där "ovårdad" igen utan nu blir det att börja gå in dagligen igen och hålla ordning. =)

Nu ska jag titta på ett avsnitt av 112 poliserna medan Alexander sover.
Skriver mer senare..

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar