Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


29 april 2011

Febern är tillbaka...

Har haft en helvetes natt. Zebastian har varit "vaken" i stort sett hela natten och gnytt och gråtit om vartannat. =(
Jag gick och lade mig kl 21.45 igår och då började han vara ledsen. Tog över honom till min säng för att han brukar sova bättre då. Visst somnade han om men run 01,15 vaknade han igen och var efter det vaken i stort sett hela tiden. Antar att det har med prickarna att göra. En del har börjat spricka nu så antar att det har börjat att klia på honom. Kl 03,30 tyckte jag att han kändes varm och tog därför upp honom för att ta febern på honom. Han hade då 39,7 igen. Blev att hämta alvedonen och vatten till honom. Gav honom det och lade ner honom i hans säng för att kanske få lite sömn. Men ack nej. När jag gick upp vid halv 9 imorse så konstaterade jag att jag nog allt som allt har sovit i ca 2 timmar ca från halv 2 och framåt. Detta om man räknar ihop sovperioderna. Ingen bra dag idag alltså. Men jag får väl göra det bästa av situationen. Fint väder är det ute också men Zebastian har ju fortfarande feber. Han hade 38,7 i morse när vi gick upp. Får avvakta under dagen för att se om vi kanske kan gå ut en liten stund i eftermiddag. Måste ta in tvätten som hängt ute under natten ju.

Alexander är pigg och glad och håller låda som vanligt. =) Han försöker att hålla sig lugn men det håller sig typ i 1 sekund sen är det full rulle. Det som är lite jobbigt är att han har börjat att få för sig att väcka Zebastian när han somnar i puffen. Inget kul för Zebastian blir ju inte direkt glad av att bli väckt.
Få hoppas att Alexander slutar med detta snart. =)
Tog lite kort på Zebastian idag också. Det är kul att göra dag-för-dag collage över prickarnas framfart liksom. Och man ser ju så stor skillnad för hur han såg ut dag 1 tills idag. Prickarna kommer verkligen fram fort. Men nu får vi hoppas att det är färdigt och att toppen är nådd så att de börjar gå tillbaka nu. Men vet ju att prickarna kommer att vara kvar i några dagar till.

På söndag fyller Pappa år. Vi får väl se om vi åker ner till honom och firar honom. Det beror ju på om Zebastian har feber eller inte och hur grinig han är. Benjamin kommer ju med största sannolikhet att få koppor han med eftersom vi träffade honom i lördags. Zebastian och han "brottades" ju lite på gräsmattan också så jag antar att han har blivit smittad. Hoppas bara att han inte blir lika prickig som Zebastian är och får feber han med.

Nu ska jag klä på mig lite. Kan ju inte sitta i morgonrocken hela dagen. =)

Ikväll blir det att fortsätta att måla i Alexander blivande rum. Har börjat att tycka att det är roligt faktiskt. Har nog anlagen till det eftersom pappa är målare. Kanske är en blivande karriär. ;)
Nej jag ska jobba med musik det är det jag vill göra men jag kanske kan joba som målare vid sidan av musiken.

Skriver mer en annan dag.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar