Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


13 april 2011

fler prickar+feber

Idag är Alexander väldigt hängig. Inte konstigt då han har 38,4 i feber och har fått fler prickar.. Han säger nu också att de "killar".
Imorse vaknade jag av att han ropade till mig att han ville ha en blöja på sig. När jag kom ut såg jag att han satt naken i soffan och att vissa av prickarna var sönderkliade. Satte på honom kläder fort så att han inte kan klia mer så de områdena som täcks av kläderna.
Zebastian har än så länge inte fått några prickar men antar att de kommer att komma framöver.

Mattias ringde förut och frågade om han skulle ta apoteket och systemet åt mig idag. Det uppskattades frånn min sida så jag skickade iväg ett sms till honom med de viner han ska köpa och vilken mat som behövs. Det enda som behövs från apoteket är ju flytande alvedon. Tydligen så ska man inte ge ipren till barn som har vattkoppor då det kan ge ytterligare utslag. Det var vad hon jag pratade med på 1177 igår sa i allfall.

Alexander springer runt ganska bra ändå trots febern men jag ska försöka få honom att vila mycket idag. Lite senare idag sen ska vi poppa lite popcorn och mysa framför en bra film. Antar att det blir mycket tv för honom idag men det får gå.

Nähä nu ska jag klä på mig också. Kan ju inte gå runt i morgonrocken hela dagen. =)

Skriver mer senare.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar