Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


12 april 2011

Vattkoppor...?

Det verkar som att Alexander har fått vattkoppor.

Idag när han kom hem från dagis så var dessa prickar ett faktum i blöjregionen. När jag ringer och kontrollerar med dagis om det går vattkoppor där så får jag svaret att det är ett syskonpar som har haft det. Då kommer frågan varför man inte sätter upp ett meddelande ang att det går vattkoppor på dörren som en liten förberedelse till oss föräldrar? Men alla barn ska ju få det nångån och nu är det mina barns tur. Jag skriver mina barns tur eftersom Zebastian med störrsta sannolikhet också kommer att få vattkoppor de närmaste dagarna eller veckorna.
Har googlat lite och det kan ju ta 12-16 dagar från smittotillfället innan de första symtomen visar sig. Jag hoppas dock att Zebastian och Alexander blev smittade vid ungefär samma tidpunkt så att de är sjuka typ samtidigt. Stålsätter mig nu för en jobbig tid med mycket tillsägelser om att inte klia och sömnlösa nätter då det tydligen kan bli så att barnen sover dåligt pga klådan. Men sova kan man ju göra när barnen blir äldre =)


Det är väldigt soligt ute idag och eftersom jag inte vet hur man ska bete sig när barn insjuknar i vattkoppor så kanske det är bäst att hålla sig inne med lite godsaker och mycket vätska. Ska nog ta och ringa till sjukvårdsupplysningen för att få lite tips också. =)
De har blivit mina bästa vänner nu när jag fått barn och i de flesta fallen så får man ju väldigt bra svar utav dom.

Grabbarna sover nu så ska passa på att äta lite. har inte ätit nåt på hela dagen kom jag precis på. Dumma jag....
Blir en macka och en kopp te nu.. Sen frukost med andra ord..

Skriver mer vid ett annat tillfälle.
PoK

1 kommentar:

  1. jobbit med vattenkoppor, men skönt ändå att de får det nu när de är små, så har de ju det avklarat. Hoppas det är en mild version bara, så det inte blir för jobbit för grabbrna med klåda och utslag. Kramar

    SvaraRadera