Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


07 april 2011

Farmor tid.

Idag kommer barnens farmor på besök. Hon kommer hit nån gång under eftermiddagen och ska ta med sig mat hit. Ska bli spännande att se vad hon har hittat på för kulinariskt. =) Det ska verkligen bli kul att äntligen få träffa henne igen. Vi har ju inte setts sen i julas...
Alexander är också taggad och säger att han ska busa massor med farmor och brotta ner henne i puffen.. Vi får väl se hur det går.

Gårdagen var lugn. Var ju på utvecklingssamtal på dagis där jag fick reda på att Alexander är en pojke med en vilja av stål och som är väldigt stark. han tar ju ingen skit om man säger så och han är tydligen den som vill bestämma vad de andra barnen ska göra och leka med. Dock med lite för starkt handlag ibland. Men de sa också att han är en härlig kille som ger ifrån sig kommentarer som får alla i personalen att skratta högt. Fröken sa att dom ibland undrar om Alexander verkligen förstår innebörden av de uttryck som han ger i från sig.
Hon sa att han är mogen i sitt verbala sätt men till sitt beteende så är han fortfarande väldigt omogen. Men å andra sidan så är han ju bara 3 år och har precis kommit in i det sociala livets skola. Klart att han inte vet hur han ska göra för att leka med en massa andra barn när han för det mesta bara leker med mig mattias och Zebastian. Tydligen går det bra så länge han leker med 1 barn men när det kommer in fler barn det är då det blir problem och han blir lite hårdhänt.
Jag kan tycka att det är en bra egenskap att han vet vad han vill och inte är blyg och så men det är inte bra att han blir våldsam när han inte får som han vill. Men det är ju bara att jobba på den biten.
Eftersom jag har ett temprament som inte är av denna värld så vet jag ju hur det är att ha en massa känslor som bubblar inom en som man inte kan få utlopp för. Blir han arg så är det bara att ta honom åt sidan och försöka prata med honom och då brukar han u lugna ner sig. Och det är precis så de gör på dagis med. Jag tycker att alla fröknarna som jobbar på dagis nu är bra och Alexander gillar ju att vara där också.
Men kan tänka mig att de har det lite tufft vissa dagar =)
Men han är ju underbar och de tycker ju bra om honom på dagis i allafall vilket känns skönt.

Nähä nu blir det lite mer plockande innan farmor kommer.
Skriver mer senare.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar