Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


02 april 2011

mulet ute.....

Idag är det riktigt gråväder ute. Alexander och Mattias har åkt och hämtat ved hela förmiddagen men nu ligger Alexander här inne ho mig och Zebastian framför Peter Pan II och slappar. Han kommer troligtvis att somna när som helst för han är verkligen super trött.

Själv har jag städat hela huset och nu känner jag mig färdig. Allt är rent och snyggt och vi kan ta emot oväntat besök om vi får nåt. Nu låter det kanske som att jag aldrig städar man man gör det ju inte 100% varje gång utan blir ju mest att man tar ett varv med dammsugaren liksom. Nu är golven avtorkade också och dammat har jag också gjort. Känner mig riktigt duktig faktiskt.
Men ibland behöver man göra av med lite ilsken energi och idag var en sån dag.
Man kan ju inte vakna på ett tipp topp humör varje morgon eller hur.

Kvällen bjuder nog på lite godis framför bolibompa för Alexanders del och för mig och Mattias får godiset vänta tills barnen gått och lagt sig. Vet inte vad det finns att titta på på tv:n ikväll men vi kanske kan hitta en bra film att titta på eller nåt. Tycker att det är dags för oss att ha lite romantik ikväll faktiskt... Det var länge sen.
Nästa helg firar vi hela 6 år tillsammans. Tiden går verkligen fort och vi har verkligen hunnit med så mycket under de här åren. 2 underbara barn och en massa roliga fester och äventyr. Kanske skriver mer om det på söndag när det faktiskt är våran 6 års dag.
Jag hoppas att jag och Mattias kan komma iväg på egenhand nån kväll nästa helg och kanske kolla på bio och äta ute eller nåt i den stilen för det var också alldeles för länge sen.

Nähä om jag ska ta tag och leka lite med Zebastian nu så han slipper sitta på golvet och göra det själv. Alexander har somnat nu så jag kommer att låta honom sove en stund..

Ha det så bra så länge.
PoK Jayline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar