Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


27 april 2011

Vattkoppor omgång 2.

Zebastian har nu fått sina vattkoppor. Känns otroligt skönt för då vet man ju att det är avklarat sen. dock vart jag lite orolig inatt när han vaknade vid 3. Jag hörde att han låg och gnydde en massa och när jag gick fram till honom kände jag hur varm han var innan jag ens tagit i honom. Trodde att jag skulle bränna mig när jag sen tog upp honom ur sängen för att ta febern. Det visade sig att han hade 39,7. =( Gav honom en Alvedon Supp och bestämde mig då för att lägga honom i våran säng men ångrade mig efter en stund då jag inte kunde somna om eftersom han var så var så varm. La då tillbaka honom i sin egna säng och där somnade han om efter lite gnyande. Nu på morgonen hade han 38,7 när han vaknade. Har inte tagit tempen sen vi kom hem efter att ha kört Alexander till dagis men kommer att göra det när han vaknar. Just nu ligger han i "puffen" och sover.
Han har inte sepciellt mycket prickar på kroppen utan de har placerat sig i huvudet på honom. Inget i ansiktet men från tinningarna och bakåt och även uppe på huvudet. Sen har han några enstaka lite utrpidda på kroppen. Vi får väl se om det ploppar upp fler under dagen.

Jag antar att dagen på grund av detta kommer att bli lugn. Jag ska nog ta en slappar dag idag med lite film eller serie uppdateringar på några play kanaler nu när Alexander är på dagis. Blir ju att ta bilen dit sen också.

Skriver mer lite senare ikväll eller imorn..
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar