Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


28 april 2011

torsdags som känns som onsdag...

Idag är det torsdag fast det känns inte så. Det beror antagligen på att vi var lediga i måndags. Veckan efter långhelg blir alltid så konstig.
I morse när vi vaknade såg Zebastian värre ut än igår. Han har prickar över hela ansiktet och även fler på hela kroppen. Och det verkar som att det dyker upp fler hela tiden. Dom säger ju att de 2-3 första dygnen är värst så det kommer väl att dyka upp fler. Dock så står det överallt där man kan läsa om Vattkoppor att ju yngre barnet är desto lindriga blir utslagen. Tvivlar lite på det faktiskt Tittar man i forum på bla familjeliv så har bebisar som har fått vattkoppor av sina syskon fått fler prickar än syskonen. Samma blev det ju nu med Zebastian. Han är 3 gånger värre än vad Alexander var. Han har t.o.m prickar i ögonvrårna. Han kliar sig i ögonen från och till och jag vet ju inte om det är för att han är trött eller om det faktiskt har börjat att klia på honom nu.
Febern har som tur var forsvunnit. Var lite jobbigt igår när febern låg på mer än 39 grader trots alvedon dos. Kände mig lite hjälplös då när han bara vill ligga och sova. Men som sagt nu har han ingen feber vilket känns super skönt.
Hoppas bara att det inte kliar alltför mycket på honom nu framöver så att han sover lika bra som han gjort de senaste nätterna.

Idag blir det alltså att hålla sig inne trots det fina vädret ute. Mattias får ta med sig Alexander ut en sväng sen när han kommer hem. Kan ju inte släppa ut Alexander att leka helt själv för det är ju lite svårt att hålla koll på honom och Zebastian samtidigt då liksom.

Jag och Mattias tog tag i Alexander blivande rum igen igår också. Målade garderoberna på insidan igen och lådorna ett varv till. Dock finns det ganska mycket kvar att måla innan allt är klart. hade tänkt att lägga upp lite renoveringsbilder men det hoppas jag nog över. Lägger upp bilder på rummet när allt är klart istället. Konstaterade det igår att det är inte speciellt kul att renovera men det är ju kul sen när allt är klart så det är bara att kämpa på liksom. Dock har vi inte riktigt kommit fram till vilket golv vi ska lägga in och vilken färg exakt som vi ska ha på väggarna. har dock lite planer men som sagt färgnyanserna är inte riktigt planerade ännu =)

Nu blir det att titta lite på film sen får vi se vad vi hittar på efter det. Jag och Alexander kanske ska sätta oss och pyssla lite sen. Det är ju alltid roligt. Blir nog att göra pärlplattor, måla med vattenfärg och göra saker av gråleran som vi hittade i lekplatsen. =)

Hörs snart.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar