Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


11 april 2011

Sol, Sol, Sol.....

Idag skiner solen med all sin kraft och det är i stort sett helt vindstilla.
Jag säger bara en sak.. UNDERBART!!!
Har inte bloggat på länge och anledningen till detta är att det inte har hänt speciellt mycket.
Helgen har varit lugn och stilla fram till igår när vi fick ett nytt lass med ved som vi fick kasta upp och stapla på hög. =)Det gick faktiskt ganska fort den här gången också. Dock är vi inte helt klara då det fattas några pall som mattias sa ta med sig hem om han hittar några.

Igår firade jag och Mattias 6 år tillsammans. Tänk vad fort tiden går. Vi firade dock inte detta speciellt mycket utan umgicks med barnen, tog en långpromenad runt hyttsjön och bara njöt av det fina vädret. Jag hade tänkt att överraska honom med bio och restaurang men kände att det kan vi ta en annan helg. Var lite sent ute också för att kunna få barnvakt tror jag så vi får som sagt ta lite egentid en annan gång.

Fick ett sms igår som gjorde mig väldigt glad. Det var ifrån finaste Carola som meddelade att hon, Eric och Tilde kommer upp till finspång på fredag. Hon undrade om hon och Tilde fick komma och hälsa på på eftermiddagen eftersom Eric ska på begravning. SJÄLVKLART!!!! Ska bli så kul att få träffa dom igen. Sist var ju Tilde och Zebastian bara 3 månader och kan tänka mig att lilltjejen också har vuxit en hel del sen sist. =) ska se till att köpa hem lite gott fika tills dom mkommer också.

Nu i helgen som kommer jag även att ÄNTLIGEN åka iväg och få lite egentid. Jag ska åka in till Anna-Lena som jag jobbar tillsammans med på en liten tjejkväll på lördag. Så då ska Mattias ta hand om båda grabbarna helt själv för första gången. Men det kommer säkert att gå super bra. =)
Även Nikita ska dit och jag ser verkligen fram emot att träffa dom båda. Jag ska stå för vinet så det blir att åka till systemet på torsdag eller fredag och handla lite. Kanske tar det lite tidigare så jag kan åka när Alexander är på dagis. Kanske är lite smidigare. =)

Idag ska vi väl försöka att vara ute så mycket som möjligt i det vackra vädret. Dock vill jag gärna att Alexander ska sova lite också innan men det verkar mer eller mindre lönlöst. Han blir ju så tjurig och tråkig om han inte sover middag när han har varit på dagis. Men man kan ju inte tvinga honom att sova. Vill han inte så vill han ju inte liksom.
När Mattias kommer hem blir det ju att stapla mer ved så vi blir helt klara. Känns skönt att vi inte har veden att tänka på på hela året nu utan det finns så vi klarar en varga vinter till. Nu ska den bara torka bra också. =)

Nähä nu blir det bus med mina finaste grabbar.
Skriver mer en annan dag. =)

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar