Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


04 april 2011

idol audition igår och fika idag....

Igår var jag i linköping för att se hur långt jag kan komma i Idol 2011.
Jag var där tillsammans med pappa, Jenny och Benjamin och det kändes bra att få lite stöd när man väntade.
Tyvärr gick det inte alls utan jag fick åka hem utan att få träffa den riktiga juryn. De sa att jag var bra men inte tillräckligt bra så det får väl vara ett positivt betyg ändå. De har ju sagt att de vill ha lite yngre personer i året idol så jag tror att min ålder ligger lite emot mig.
Jag är ändå glad att jag sökte för det är ju en bra erfarenhet och test mot nervositeten. =) För den fanns där kan jag lova trots att jag tog ganska lätt på det.
Jag vann Läkerols tävling så jag fick en kvart tillsammans med en röstcoach vilket var super kul. Fick många tips på hur man slappnar av i rösten innan man ska sjunga som jag kommer att bära med mig i framtiden.
Efter Idol auditionen åkte vi till Max och käkade.
Sen var det dags att bege sig hem till resten av familjen som jag saknade mycket under dagen. Innan jag åkte hem stannade jag på Coop i linköping och inhandlade lite barnmat till Zebastian så att jag inte behöver åka nåt nämnvärt i veckan.

När jag kom hem var Alexander och Mattias ute och busade så jag plockade i ordning lite hemma och gav Zebastian kvällsgröten innan jag började laga mat till oss andra. Jag var verkligen super trött och huvudet bultade. Mattias hade burit ut Alexanders "puff" i vardagsrummet så där barrikadera jag mig under filt. Barnen somnade hyfsat snabbt och efter det blev det lite tv tid. Först "Stockholm-Båstad" och efter det filmen "Taken".
Sen blev det dags för sängen och jag somnade jätte fort.

Har antagligen sov jag väldigt tungt inatt för jag vaknade av mig själv i morse vid 06,40 och känner mig verkligen jätte pigg. Alexander var lite tjurig i morse men det är han oftast alltid. Han har tydligen ärvt mitt morgon humör =) Tur att jag har levt med mitt så länge som jag har så jag vet hur jag ska tackla honom när han är så här.

Idag kommer Anna hit så det blir nog mycket prat och skratt vilket känns super kul. Var länge sen vi sågs nu. =)

Nu kräver Zebastian min uppmärksamhet så jag måste till honom.
Skriver mer en annan dag..
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar