Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


08 mars 2011

6 månader.

Idag blir Zebastian 6 månader!!
Tänk vad fort tiden går egentligen. Och han är verkligen så himla underbar och snäll våran lilla kille. Sover för det mesta bra och är inte speciellt gnällig men däremot envis till 1000 =)

Satt och kollade på "en unge i minuten" i går kväll på tv4. jag tjöt innan programmet ens hade börjat alltså till introt. Men det är ju verkligen det bästa som finns att föda barn. Trots att det gör ont så är det verkligen det bästa som kan hända. De visade en normal förlossning och en som gick lite snett men som ändå slutade lyckligt. Jag kommer verkligen att följa varje avsnitt för det var verkligen så underbart att se.

Alexander är på dagis och stojar runt idag. På måndag är det dags att åka tillbaka till US i linköping för besök hos läkaren som opererade Alexander. Jag hoppas och tror att fingret har läkt som det ska och att vi kan kasta handleds skyddet helt nu så att han kan vara utan det även på dagis. Han blir ju lite hämmad utav att ha det på sig men dom säger ju det på dagis att han inte är direkt försiktig trots skyddet så han skulle säkert lika gärna kunna vara utan det.
Lämnade in platsansökan ang Zebastian idag också. Skrev f.o.m 1/11 men vi får väl se om vi skolar in honom då eller om vi skjuter lite på det. Som dom sa på dagis så är det bättre att få en plats och sen skjuta på den tillsammans med dagispersonalen än att det slutar med att han inte får plats på samma dagis alls. och det håller jag ju med om.
Vi får väl se om jag får som jag vill för då börjar nog Zebastian på dagis i början utav december men det märks längre fram hur det blir.

Nu ska jag glo på ett avsnitt av Big Brother sen funderar jag på att börja titta på skilda världar. hade ju en tre kronor period så varför inte liksom. =)

Skriver mer senare eller en annan dag.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar