Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


23 mars 2011

B-B Oasen.....

Nu har jag lagt grabbarna. Mattias är inte hemma än och jag hoppas helhjärtat att mekningen går bra.
Själv sitter jag och tittar på Big Brothers live sändning från Oasen och blir förvånad över hur lugnt det verkar "Roddan" håller sig super lugn. Verkar inte ens flirtig mot tjejerna. Fan hände det nåt med han när han bröt revbenet eller klappar hans hjärta starkare för Sanna än han kanske vill medge???
Fast nu ska de snart få in nåt gott, antagligen mat och sprit, så vi får väl se hur det blir när det blir alkohol med i bilden =)

Annars har dagen varit lugn. Zebastian "pratar" som aldrig förr och man börjar urskilja vissa försök till ord. Han gav ifrån sig ett uttryck igår som fick mig att nästan börja gråta. Alexander sitter i soffan och Zebastian och jag sitter på golvet. Helt plötsligt vänder sig Zebastian mot Alexander och säger "bobo". I mina öron innebar det att han försökte att säga bror. Ska första ordet alltså inte bli mamma eller pappa utan bror? Han sitter ju dock och säger "amm amm" hela tiden vilket kan vara en början till mamma. Vi får väl se. Har har även idag sagt "P", vilket kan vara början till pappa, några gånger så nu börjar antagligen orden komma. =)
Ska bli så kul när han kan ropa på en ordentligt i stället för att bara skrika hela tiden. Ibland vet jag nämligen inte om han skriker bara för att skrika eller om han är hungrig. Oftast när man kommer fram till honom så börjar han att le så jag tror att han har kommit på att om han börjar skrika lite så kommer mamma direkt. Smart kille. =)

Nähä nu ska jag konsentrera på på Oasen..
Skriver mer vid ett annat tillfälle. Antagligen imorn kväll när allt lugnat sig och Mia är här. =)
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar