Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


21 mars 2011

fika och busdag...

Idag var ju jag Alexander och Zebastian hemma hos Elin och CC och fikade. Jag hade förberett mig lite på att det skulle bli lite gnabb mellan Alexander och deras son Wilmer, eftersom båda grabbarna är väldigt envisa och bestämda, men det gick superbra. De fann varandra direkt. Alexander och Wilmer busade med varandra hela eftermiddagen och byggde tågbana och lekte med Wilmers bilar. Wilmer tyckte väldigt bra och Zebastian också och ville gärna krama honom. Han var verkligen försiktig och mysig men vi fick hålla lite koll på de stora grabbarna när båda två helt plötsligt ville sitta hos Zebastian i "Puffen". Tror att Alexander kände lite svarsjuka nör Wilmer kramade så mycket på Zebastian för han fick bråttom till honom när wilmer kramades. Fick då ett superfint kort på alla grabbarna som jag ska framkalla och rama in. Har ju ett kort på Alexander och Wilmer när Wilmer inte är alls gammal så måste ju uppdatera lite. =)
Grabbarna hittade lite musik instrument som de spelade på. Var allt ifrån dragspel till keyboard. Alexander sa t.o.m vid ett tillfälle när han spelat på Keyboarden ett tag att han var färdig och nu skulle spela tillsammans med sin "Bästa pompis". Ett bra betyg för Wilmer med andra ord. =)
Alexander fick lite mat hos Elin och det tyckte han var jätte gott. Det var en av hans favorit rätter han fick nämligen Spagetti och Köttfärsås. Efter att ha busat lite till efter maten blev det dock dags att åka hem till oss. Alexander ville inte åka hem alls men både jag och Elin övertygade honom om att han snart kommer att få hälsa på dom igen och leka med "wille" som han kallade Wilmer. =) Tiden gick verkligen jätte fort som det brukar göra och det var jätte trevligt.

När jag kom hem stod Mattias och lagade mat. och gissa vad han lagade, Jo spagetti och köttfärsås... Men Alexander åt faktiskt lite här hemma också men han var mätt efter måltiden hos Elin. Och trött var han också vill jag lova. Det är ju jobbigt att fara runt och leka hela tiden.

Sitter nu och tittar på "En unge i minuten". Det är verkligen helt underbart att se trots att det i vissa avsnitt kan vara lite allvarliga situationer också. Man blir alltid lika rörd när man ser de nyblivna föräldrarnas glada ansikten och tårar. Det får en att tänka tillbaka på sina egna förlossningar och hur man själv kände sig efteråt. Man kan liksom inte beskriva det så att nån som inte har varit med om det själv förstår hur det känns.

Mattias har gått och lagt sig nu och jag ska snart joina honom. Är trött efter dagens äventyr. Hoppas att det blir snart igen.

Nu blir det att titta lite på nyheterna innan att det är dags att krypa i säng.
Skriver mer en annan dag.
sov gott och dröm sött. =)
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar