Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


10 mars 2011

Mobilt bredband....

Vårat bredbands modem slutade att fungera igår. Helt plötsligt börjar Internet lampan att lysa rött!! Ringer Telia som ber mig göra en reset (ovanligt). Gör detta men det fungerar ändå inte. Samma problem kvarstår fortfarande. Röd Internet lampa.
Ringer då tillbaka till dom igen och får då till svar att det är en driftstörning att 200 personer har samma problem, att en tekniker är utskickad och att det skulle vara löst runt kl 19 igår kväll. Ok bra tänkte jag för då blir det ju löst i allafall. 5 minuter senare ringer en annan handläggare från Telia upp mig för att se om vårat problem kvarstår. Informerar henne om att det gör det och får till svar att modemet troligtvis är trasigt och att dom kommer att byta ut det åt oss. Frågar henne ang den där driftstörningen och hon meddelar då mig att rör stockholmsområdet inte vårat område. *suck* Killen jag pratat med innan hade alltså gjort världens tabbe och sagt fel till mig.
Efter en stund hoppas dock modemet igång igen. Mattias drog ur strömmen när vi skulle lägga oss och nu på morgonen så fungerar det inte igen. Sitter nu och surfar på ett mobilt bredband och det suger. Visst det är inte så långsamt som jag trodde att det skulle vara men det är väldigt stor skillnad mellan ADSL och mobilt. Det mobila kopplar ner från och till och segar till om man gör vissa grejer. Blir att vänta in det andra modemet och hoppas på att det fungerar som det ska.

Annars har morgonen varit toppen bra. Alexander kom inte in och väkte mig imorse som han brukar utan gick ut till tv:n och satte på den. Så när jag vaknade straxt innan 8 så satt han snällt och såg på den. Sa till honom igåt när jag lade honom för natten att han kunde göra det om han vaknade tidigt och jag fortfarande sov men trodde inte att han skulle göra det om jag ska vara ärlig. Han börjar verkligen bli så stor nu.
Idag ska vi bara busa och mysa massor. Solen sken förut men den har försvunnit igen. Hoppas att det kommer tillbaka snart.

Nu ska jag ut till mina pojkar skriver kanske mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar