Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


18 mars 2011

Familjetripp och födelsedags firande!


GRATTIS ALEXANDER!!!!


Idag fyller våran äldsta kille hela 3 år.
Tiden går verkligen fruktansvärt fort.

Idag väntar en familjetripp till Örebro där vi har en hyrt en stuga för hela helgen.
Helgen kommer att bjuda på en tripp till Simhallen med massa plaskande och busande samt en tripp till lek och bus landet där Alexander kommer att ha en chans att bli av med lite spring i benen.
Dessvärre är inte alls vädret med oss idag nu när vi ska åka. Snön vräker ner och jag känner mig verkligen super nervös över bilfärden upp till Örebro. Hade inte allt redan varit betalt så hade vi ställt in resan men nu är allt betalt och vi hoppas på att vägarna hinner att bli plogade innan vi ger oss av. Som det ser ut nu så kommer säkert inte snöfallet att avta på hela dagen men vi håller tummarna att det blir bra ändå. Vi kommer att köra lugnt och försiktigt och ta god tid på oss så det ska nog gå bra.

Dagen med började med frukost framför tv:n och presentöppning. Alexander blev jätte glad för sina presenter och lekte med sitt ZOO skåp länge innan han och Mattias klädde på sig och gick ut en sväng och lekte i snön. Alexander ÄLSKAR snön och ville inte alls gå in egentligen men förr eller senare så måste man ju.
Medan dom var ute och lekte packade jag det sista så om en timma ca så ger vi oss iväg. Vi har lite mat kvar att packa ner men det tar vi precis innan vi ska åka.
Ser verkligen fram emot en mysig tid tillsammans med familjen. Vi kommer att skämma bort oss själva och bara njuta av varandras sällskap.

Skriver mer om resan när vi kommit hem kanske blir först på måndag. Nu ska jag se över det sista..
Ha en super trevlig helg allihopa. Det ska vi ha.
=)

1 kommentar:

  1. ett stort grattis på fördelsedagen till alexander, när får man komma och fira? kör försiktigt och ha en riktigt mysig helg, hälsa familjen :) kram

    SvaraRadera