Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


20 mars 2011

Sista dagen i stugan...

Idag är det sista dagen i stugan. Kommer faktiskt att sakna den för den är verkligen så mysig, T.o.m Mattias som annars kan känna sig instängd i små lägenheter/hus känner sig avslappnad här och han säger hela tiden att han skulle vilja ha en sån här stuga. "Det saknas bara ett rum sen kan ju fakiskt hela familjen bo så här" sa han igår. Jag kan inte annat är att hålla med. Stugan ligger på 30 kvm men det skulle jag inte ha nåt problem med eftersom allt är så välplanerat. Stort badrum med golvvärme, golvvärme i dagrummet/köket. Dock ingen golvvärme i sovrummen men det behövs ju inte. Det sitter värmesensorer uppsatta i alla fyra rummer så man kan ställa in exakt vilken temp man vill ha i vilket rum. Så lyxigt.
Eftersom det är sista dagen så väntar ju städningen av stugan idag. Vi ska bara äta frukost sen blir det att ta tag i städning. Inte det roligaste på resan för man måste ju vara nogare än nogast och vi har fått en lista som man ska pricka av och lämna ifylld när man checkar ut. Bra för då vet man att det alltid är fräscht här när man kommer men ändå lite väl kanske att behöva torka av hyllplanen i skåpen trots att man knapp rört som eftersom vi beställt hem mat.
Nog skrivet om stugan nu.

Gårdagens kvällen var supermysig. Vi beställde hem kinamat från restauran Solbaren. Super mycket mat och jätte gott. Dock så fick jag lotsa utköraren rätt så att han hittade till våran stuga. Han stod vid simhallen och tyckte att jag skulle går dit först och hämta maten. Men när jag informerat honom om att du skulle ta ett bra tag att gå dit så började han fråga om vägen. Är det aldrig nån som beställer mat till campingen eller? Han sa i u för sig att han var ny på utkörningsrutten för den här delen av staden så då kanske man ska ha lite överseende. Betyget annars 4/5. Vilket jag själv inte tycker är helt dåligt. Dock lite roligt att man som turist måste lotsa utköraren som sagt =)
Har lagt till deras onlinebeställnings sida som favorit då det gick super smidigt att beställa så. Man fick t.o.m en tid när de skulle komma och en nerräknings klocka på skärmen. Lite småkul att kunna sitta och titta på klockan och säga jaha bara 7 minuter kvar innan de kommer.
Jag var väldigt trött igår eftersom natten innan var som den var men i natt har vi fått sova bra. Fram tills kl 05,50 då Alexander kom in till oss. Han kan ju inte somna om när han väl har vaknat utan ska ligga och prata en massa och för att han inte skulle väcka hela familjen så gick jag ut och satte på Bolibompa åt honom.

Men nu är det snart dags att väcka resten av familjen. Kan ju vara bra att vara uppe tidigt så vi hinner med att städa ordentligt flr sen väntar ju helgens nästa äventyr nämligen..

Alexander har tjatat om det hela helgen och jag tror nog att han kommer ha superkul. Tror inte att Zebastian kommer att få ut speciellt mycket man han kanske kan åla sig omkring lite på golvet vem vet. Jag kommer nog att ta ganska mycket kort även där och de kommer jag att lägga upp på min bilddagbok framöver. Några bilder kanske jag även lägger upp här i bloggen. Vi får väl se =)

Skriver mer senare ikväll när vi har kommit hem.


PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar