Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


28 mars 2011

Härliga måndag....


Idag låg det återigen snö på bilen och marken när vi kom ut. Jag märkte att det började snöa igår kväll men man blir ju inte förvånad längre liksom.Alexander skötte sig exemplariskt i morse trots att vi gick upp alldeles för sent egentligen.

Jag hade tydligen stängt av larmet i sömnen men vaknade trots detta kvart över 7. Ca en halvtimme för sent med andra ord. Men som sagt det gick bra och vi blev bara 5 minuter sena till dagis vilket ger alexander ett väldigt högt betyg då han åt sin frukost snabbare än han någonsin gjort. =)


Nu börjar ett nytt program på tv4. "Mamma byter bo" som jag tror kommer att vara kanonbra. Skulle vara kul att testa att leva nån annans liv en vecka. Undrar verkligen hur jag skulle bete mig och jag fick byta mitt liv mot nån helt annans.


Mattias åkte in till finspång en sväng så har lite egentid nu när grabbarna sover.

Eller kan man kalla det för det?? Hm.


Annars har det inte hänt så mycket. Zebastian säger nästan mamma nu (om ni frågar mattias så säger han nästan pappa) och nu har han börjat åla sig framåt. Nu dröjer det inte länge förrän man får utveckla ögonen i nacken igen. Alexander kan man ju släppa lite mer fritt nu så det blir att sadla om helt igen. Men det är verkligen så kul att se hur Zebastian utvecklas och det går ju verkligen så fort.


Nu ska jag konsentrera mig på "Mamma byter bo".

Skriver mer imorn.


PoK

1 kommentar:

  1. Hihi. Jag tyckte allt att han var på g med ålet :D Det var säkert faster som inspirerade honom, med mina hal-som-en-ål pyjamasbyxor, HA-HA-HA ;)

    Pussa på båda två från mig, saknar dem redan!

    SvaraRadera