Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


25 mars 2011

Promenad i sol och vind....

Mia är ju som beknat här och nu på eftermiddagen tog vi en liten promenix till affären.
Solen sken fantstiskt men vinden blåste lite för starkt för min smak. Alexander har energi som aldrig förr och vill busa med Mia hela tiden. Han kan bli lite för på ibland men det är så skönt med henne för hon vågar säga ifrån på skarpen och låter honom inte alls hållas.

Imorn väntar lite födelsedags firande i berg hemma hos min farmor och där ska hon, Mattias och Alexander firas. Vet inte riktigt vad jag ska köpa till Farmor än men jag vet ju att hon uppskattar blommor så det får väl bli en fin påskgrupp.
Sen på söndag är det dags för lite kalas här hemma med Conny, Kattis och Erika. Vet inte om Per följer med men det märks. Denna gång har Mattias bett mig att göra en riktig tårta istället för att köpa en fryst så får väl ta och göra det. Har ju tid till det i morn kväll när vi kommer hem förhoppnings vis.

Ikväll väntar Pizzabak. Mia har introducerat Zuccini här så nu när vi gör pizza har vi alltid det på den. Super gott. Ingen skinka på ikväll dock eftersom mia är vegetarian men man kan helt klart utan skinka då man kan ha en massa annat gott på.
Ikväll blir det som sagt Zuccini sen blir det även Champinjoner, purjolök, tomater och paprika.
MUMS!!!!!
kl 20,00 ikväll kommer jag att bänka mig framför tv:n och följa finalen i Let´s Dance. Håller faktikst lite mer på Jessica än på Frank men de är helt klart värdiga vinnare båda två så det kvittar egentligen vem som vinner. Men det skulle vara kul om en tjej vann denna gån då de senaste 2 vinnarna har varit killar vad jag kan minnas. Spännande och väldigt jämt kommer det nog att bli.

Nu ska jag vara lite social.
See U Later.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar