Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


07 mars 2011

Nappavslutning....

Det händer stora saker i våran familj för tillfället.
Alexander har nu 2 kvällar i rad kunnat somna utan sin älskade "nappis". Är så stolt över honom och han själv känner sig nog också glad. Har säger själv att han inte är nån bebis längre. Trodde faktiskt att det skulle vara svårare än vad det var men jag är ändå beredd på att det kan komma bakslag så vi har fortfarande kvar en napp uti fall att han kommer till en period då den behövs igen.

Annars har helgen varit ganska lugn.
Pappa kom till oss i lördags och hjälpte till med lite målning av Alexanders garderoberna och elementet i hans nya rum. Det känns bra att vi har kommit lite längre med rummet men än är det mycket kvar att göra. väggarna ska spacklas, slipas och målas, garderobsdörrarna ska målas, golv ska läggas in mm.
(bilden är tagen i somras vid renoverings starten.
Vi har kommit lite längre nu)

Det tar verkligen längre tid att renovera än man trodde att det skulle göra. Speciellt när man har barn. Men vi får ta ett ryck en helg framöver för ordentligt renoverande.
Vi har ju fullt upp nu 2 helger framöver. Nästa helg blir det lite födelsedagsfirande eftersom vi inte kommer att vara hemma den helgen som Alexander och Mattias fyller år.
Så nån renovering blir det inte förrän helgen v.12 som tidigast. får se om vi kanske kan få barnvakt till barnen nån dag och ev natt så vi kan pyssla ordentligt.
Känns fortfarande skumt att ens tänka på att lämna barnen över natt hos nån men nångång måste vi ju och det har ju gått bra de gångerna som vi lämnat Alexander. Har ju den åsikten att jag inte vill barnen om det verkligen verkligen inte behövs. Ja ja jag är en "hönsmamma" ;)

Just nu sitter jag och tittar på Big Brother.
Är verkligen helt sjuk där inne. Det är inte så att jag kan låta bli att fundera på hur jag skulle klara mig instängd sådär. Vissa skulle älska mig medan jag vet att andra fullkomligt skulle hata mig eftersom jag är så ärlig och öppen.
Back to the show.
ses senare. =)

2 kommentarer:

  1. Men ska ni ha kalas nästa helg redan? Då måste ni ju säga till faster Långtbortaifrån! :(

    Hälsa Alexander att han är duktig med nappis!

    SvaraRadera
  2. vad duktigt att sluta med nappen :) kan ju vara kul att ha kvar den sen som "minne". När får man komma och fira alexander då? :) kram

    SvaraRadera