Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


16 mars 2011

tidsbrist 2

Sitter och tittar på Sofias änglar på kanal5 play...
Det får mig att fundera över renoveringen av vårat hus. Vi har ju väldigt mycket som behöver göras och jag kan inte låta bli att bli lite nojig över hur vi ska hinna med allt samtidigt som vi ska få tid med ungarna. Barnen är ju i en fas i sina liv som man absolut inte vill missa. De utvecklas varje dag och man hinner knappt med trots att man umgås med dom dagligen. Hur ska man då hinna med om man måste lämna bort dom för att renovera sitt hus.

Sitter allvarligt och funderar på att anmäla oss till typ bygglov eller äntligen hemma eller nåt liknande för att få hjälp. Det skulle vara så himla skönt att bara lämna huset ett par dagar och få hjälp med det värsta. Fast det skulle aldrig fungera eftersom vi inte vill medverka i tv =)
Men visst skulle det vara kul och spännande..
Får väl ta en diskussion med mannen i mitt liv. ;)

Alexander ligger och sover ute i soffan efter en hektisk dag på dagis. Han bjöd på glass och de hade lite kalas för honom eftersom han inte kommer att vara på dagis på fredag när han fyller. Han fick en liten present och en lite mus som man sätter på fingret som en liten mina handdocka för fingret. Han gillar den verkligen.
Ja 3 år blir han på fredag och mannen i mitt liv fyller 30 imorn. Har inte köpt nån present till honom ännu för jag vet inte exakt vad jag ska köpa. Men jag kommer nog på nåt bra sätt att skämma bort honom på.

Nu väntar lite slappning framför ett avsnitt av Sofias änglar så länge som Alexander sover. Sen blir det dags för matlagning lite senare.

hej svejs så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar